Продавці краси: як beauty-ритейлери виживають у війну. Частина 2

Банальна фраза "Краса врятує світ" з початком повномасштабного вторгнення набула нового змісту. Нині люди, які мають beauty-бізнес, стали всім: рятівниками, волонтерами, розрадою тисячам українців. Вони активно донатять на ЗСУ, підтримують біженців, власні команди та їхні сім’ї, а ще – постачають такі потрібні в усі часи товари для краси. VOGUE.UA поговорили з лідерами естетичного бізнесу, серед яких виступає, виконавчий директор ALFA Development (HydroРeptide, Comfort Zone, SoSkin Paris) Наталя Любинська про те, що допомагає їм рухатися далі, та чому краса – справді рятує.

Про бізнес 

До війни та, звичайно, зараз ми були та є одним з найбільших дистриб’юторів ринку краси в Україні. Наша спеціалізація – повний спектр рішень для професіоналів Beauty, SPA & Wellness ринку України. Ми офіційно представляємо в Україні 18 заводів-виробників професійного обладнання та професійної косметики. Працюємо з 2005 року. Проєктуємо та запускаємо салони, спа-центри під ключ, продаємо та обслуговуємо професійне обладнання, вчимо працювати з ним та з професійною косметикою. Серед брендів професійної косметики, які ми представляємо в Україні, – відомі Hydropeptide (США), Comfort Zone (Італія), SkinClinic (Іспанія), SoSkin Paris (Франція). Ми спеціалізуємось на продажу продукції та послуг для професіоналів естетичного бізнесу.

Про початок війни

Війна застала нас рано вранці у ліжках. Це, звісно, було шокуюче несподівано для всіх, оскільки, як і у всіх компаніях, планувався звичайний робочий день. Наш офіс знаходиться в центрі Києва, тож нам пощастило більше, ніж колегам з інших регіонів України, які знаходились або знаходяться у зоні бойових дій. Звичайно, особливо в перші дні війни, ми переймалися долею всіх працівників (частина з них були у відрядженнях по всій Україні або прямували до інших міст),  переймалися за безпеку офісу загалом, за товар та устаткування на складах. Перш за все намагалися зробити все можливе, щоб безпечно повернути наших співробітників у Київ.

Про склади

Наші склади всі знаходяться у Києві. З ними все було добре. Але неподалік нашого складу та офісу декілька разів було пряме влучення ракет. І довгий час було незрозуміло, що буде з великою кількістю товару, який знаходився на складах, в офісі, та як саме і де забезпечити його зберігання. На жаль, велика кількість партнерів – підприємств естетичного ринку знаходилась або знаходиться у зоні бойових дій. І дуже прикро спостерігати, як руйнується життя, бізнеси, велика щоденна праця, та взагалі майже все руйнується у наших великих друзів та партнерів. Те, що десятиліттями напрацьовувалось та до чого докладалось величезних зусиль, руйнується повністю за секунди.

Частину косметики нам вдалось повернути через деякий час з відділень Нової Пошти, але то був квест для всіх нас. Замовлення, які наразі не відправили, залишились на складі компанії та кошти за невідправлений товар повернули в повному обсязі.

Про працівників

Оскільки більшість працівників в нашій компанії – жінки, то більшість з них виїхали з дітьми у перші ж дні, тижні війни на західну Україну або за кордон. Але, наразі, майже всі повертаються додому. Практично всі чоловіки, які працюють в компанії, включаючи директора компанії, долучились до лав ТРО або волонтерів. Жінки майже всі багато волонтерили, хто і як міг, у тих місцях, де знаходився.

Про першу воєнну партію товару

Було дуже хвилююче замовити першу партію та дочекатися постачання. Ми не могли передбачити, що й як буде відбуватися при переміщенні товару на кордоні та при перевезенні Україною. То був великий ризик повної або часткової втрати товару.

Про збитки

Важко оцінити суму збитків зараз: більшість з них належить до категорії неотриманого прибутку. Значна частина професіоналів естетичного ринку залишили Україну, припинили свою роботу взагалі або частково, або перенесли свої бізнеси до інших куточків світу. Багато пацієнтів теж залишили свої домівки, що напряму відображається на купівельній спроможності професійного ринку. Крім того, у нас була велика кількість проєктів в роботі; майже всі з них заморожені назавжди або на тривалий час. А під ці проєкти ми вже завезли продукцію. Крім того, ми розуміємо, що на відновлення економіки та будь-якої підприємницької діяльності піде час. Щоб досягти наших довоєнних оборотів, знадобиться багато часу та зусиль.

Про відновлення роботи

Ще на початку березня було дуже багато запитів від косметологів, які відновили свою роботу в центрі або на Заході України. То ми маленькими кроками, починаючи з середини березня, поступово відновили роботу нашого складу для щотижневої відправки косметики, менеджерів, які приймали та обробляли замовлення онлайн, сервісного центру та навчального центру для професіоналів. Потім поступово почали надходити запити від клієнтів на сервісне обслуговування апаратів; з травня ми відновили роботу навчального центру. На сьогодні офіс в Києві працює повністю, майже як у довоєнні часи.

Найбільшим попитом користувалися засоби для домашнього догляду, оскільки косметологи спочатку працювали в основному з онлайн консультаціями. Але через деякий час салони, особливо на Заході та в центральній частині України, майже повністю відновили свою діяльність, тож і попит на професійні засоби, відповідно, відновився.

Про підтримку закордонних партнерів

Ми відчули величезну підтримку з боку заводів-виробників, партнерів зі всього світу. Практично всі припинили співпрацю з російськими дистриб’юторами, прийняли у себе наших переселенців та фахівців, надали знижки та відтермінували платежі, перераховували кошти на підтримку ЗСУ або інших організацій, які працюють над припиненням воєнних дій та здійснюють допомогу переселенцям. Нас це зворушує щодня – безпосередня підтримка наших людей та нашої країни.

Повна стаття vogue.ua

Обговоримо?
Напишіть свою думку
Коментарі
Валентина
09 серпень 2022, 09:54
Тримайтеся! ми з вами!
    Написати коментар
    Детальніше

    Дивіться інші статті ALFA-блогу

    Чому всі шаленіють від LED-процедур

    Beauty-редакція популярного видання www.vogue.ua розповідає, чому LED — «новий чорний» косметології та чому LED-терапія переживає бум

    Читати докладніше
    Продавці краси: як beauty-ритейлери виживають у війну. Частина 2

    VOGUE.UA поговорила з лідерами естетичного бізнесу про те, що допомагає їм рухатися далі, та чому краса – справді рятує.

    Читати докладніше
    ALFA Development продовжує підтримувати ЗСУ!

    5 000 000 грн на підтримку ЗСУ з березня по червень!

    Читати докладніше